Menu górne Zasady Zasady Mechanika Frakcje i postacie

Polecamy

Warhammer: Inwazja

Warhammer: Inwazja to świetna gra karciana od Fantasy Flight Games. Wielokrotnie uhonorowana nagrodami na całym świecie i piastująca na boardgamegeek.com w swojej kategorii pierwsze miejsce. Gra, podczas której przenosimy się do Starego Świata, gdzie toczymy zaciekłe epickie walki. Czy może być coś lepszego?

Coś od nas:
Cóż możemy powiedzieć o tej grze jak nie, to że przypadła nam bardzo do gustu i to, nie tylko za sprawą świata, w którym jest osadzona, ale również estetyką wydania oraz mechaniką gry, serwującą zawsze udaną i ciekawą partię.


Wydanie:
Gra wydana jest bardzo dobrze, ogólny layout zachwyca i pozostawia w tyle inne karciane konkurencje nie tracąc przy tym czytelności i praktyczności. Same karty jak i przybory pomocnicze (pudełko, instrukcja, żetony) trzymają klimat mrocznego świata Warhammera i świetnie wdrażają nas w rozgrywkę. Niewątpliwie zaletą jest polskie wydawnictwo (wyd. Galakta) i co za tym idzie polska wersja gry. Rozwiązanie takie znosi wszelakie bariery językowe, niweluje problem nadinterpretacji, czy po prostu braku zrozumienia kart w języku obcym.

Rasy:
Dostępne rasy cechuje unikalność w prowadzeniu rozgrywki np. Krasnoludy to prawdziwi twardziele, którym ciężko zadać poważne straty, a i wtedy stają się jeszcze silniejsi. Zielonoskórzy zalewają przeciwników hordami orków i goblinów na dziwnych urządzeniach z donośnym WaaaGHhh! na ustach, Chaos opanował sztukę spaczenia i wszelakiego czarnoksięstwa, za to Imperium doprowadziło do perfekcji manewry swoich podkomendnych zwyciężając silniejszych przeciwników za pomocą taktyki i sprytu. Każda frakcja została wyspecjalizowana, w duchu czego kolejne dodatki kontynuują jej rozwój. Wyspecjalizowanie nie znaczy jednak, że frakcje posiadają jedynie taki- odgórnie określony styl gry. Niektóre wariacje jednostek, czy taktyk mogą wychodzić poza ramy, niejednokrotnie zaskakując przeciwnika, jednocześnie nie tracąc swojej własnej rasowej 'tożsamości'.

Mechanika:
Mechanika gry jest bardzo ciekawa i wprowadza pewne nowatorskie rozwiązania, które czynią ją jeszcze bardziej grywalną. Stolica, którą bronimy została podzielona na strefy (Królestwo/Pole Bitwy/Misja). Każda z tych stref przeznaczona jest to danego celu i spełnia inna rolę (surowce/atak/dociąg kart). Gracz musi dobrze wywarzać atak i rozwój ekonomiczny, by móc finansować zagrywane karty, jednocześnie broniąc się na kilku frontach. Wielokrotnie kluczem do zwycięstwa nie jest jedynie potęga militarna, a wyniszczony wróg, który nie ma środków by się skutecznie bronić, nie mówiąc już o ataku, czy 'przeciągnięcie'- gracz przegrywa, gdy wykorzystał wszystkie swoje karty z talii i nie może dobrać wymaganej ilości z początkiem swojej tury.

Dodatki:
Warhammer: Inwazja to Living Card Game, co oznacza, że gra się rozwija za pomocą wydawanych okresowo dodatków. Każdy dodatek wnosi do rozgrywek powiew świeżości oraz dostarcza co raz to nowsze narzędzia i pomysły do tworzenia własnych talii. Świetnym pomysłem wdrożonym przez Fantasy Flight jest, utrzymanie owej gry w systemie kolekcjonerskim, tj jeśli kupujemy dodatek otrzymujemy wszystkie karty wydania, nie trzeba pocić się, wykupując tony boosterów, czy poświęcając tygodni na handel, aby otrzymać egzemplarz pożądanej karty. Kolejną zaletą tego rozwiązania, jest pomysł na wspólne kolekcjonowanie. Kupując zestaw podstawowy, czy dodatki z przyjaciółmi koszty gry defetystycznie się obniżają, czyniąc ją jedna z najtańszych na rynku! Wystarczy umówić się i podzielić zbieranymi rasami, by zgromadzić wszystkie wymarzone karty w krótkim czasie i przy niewielkich kosztach. Największa zaletą jest to, że gra nie stawia rozgrywek w świetle finansowym, czyli nie zgadza się z myślą: im gracz więcej wydal na swoją talię, tym bardziej jest potężna i tym łatwiej jest mu odnieść sukces.

Społeczność:
Społeczność gry gwałtownie rośnie, a turnieje są organizowanie na świecie jak i w całej Polsce, nawet do kilku tygodniowo! Na bieżąco wydawane, czy tłumaczone FAQ'i, często odwiedzane fora bardzo ułatwiają grę, rozwiewają wątpliwości co to mechaniki, jak i pomagają w odnajdowaniu partnerów do wspólnej rozgrywki.

Podsumowanie:
Jeśli szukasz gry, w którą mógłbyś pograć z przyjaciółmi, która nie znudzi się po kilku partiach i nie wydasz na nią ostatniego grosza, to Warhammer:Invasion jest odpowiedzią.

Sanath, 2011.
Strona producenta:  http://www.galakta.pl/artykul_171.html
Nasza ocena: 9/10
Cena: 119,90 zł
Opublikowane/zmienione 31 sierpień 2009 przez badenov | Odsłon: 14350
Główny organizator
GIT logo
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited or EA Mythic. Warhammer Online: Age of Reckoning content and materials, the Games Workshop, Warhammer, Warhammer Online: Age of Reckoning names and logos and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Warhammer world are either ®, ™ and/or © Games Workshop Ltd 2000-2013. Used under license by EA Mythic, EA Mythic logo are the registered trademarks of EA Mythic. All Rights Reserved. You may not copy any images, videos or sound clips found on this site or 'deep link' to any image, video or sound clip directly.

©FORT 2008-2017     Design: VERT.pl      Code: badenov     strona zgodna z XHTML | CSS | ATOM